Sunday, 8 January 2012

d0nt judge a b0ok by its c0ver ?!

err.
d0nt judge a b0ok its c0ver?
BETUL.
tapi.....
still when u want t0 buy a b0ok
u'll see the c0ver first. whether its ok or n0t rite?
kalau laa buku tuhh kau tg0k cantek jepp  smart jepp.
k0npem kau rse nak beli !
kalau kau tak rse maknenye kau tak minat membace laa ! haha. s0ri.kal0 terase :)
kalau buku tuhh kau tg0k h0d0h jepp. nak pegang p0n kau geli. berab0k!
kau nak beli ke?? kalau beli jgk mmg kau nie giler membace ahh.24/7 !
emmmm.............................................

macam tu lahh perempuan..
 seorang lelaki berkawan dgn seorg perempuan yg tak bertudung.
lelaki tuhh nasihatkan dy menutup aurat secare sempurna.
tbe2 perempuan tuhh ckp "eh.d0nt judge a b0ok by its c0ver laa.aku nihh tak tutup aurat p0n hati baek." betul ape yg dia cakap. *perempuan tuhh minat kat laki tu sebenarnye* tapi alangkah baeknye kalo si pemilik hati yang baek tuhh menutup aurat secara sempurna.cantek luar cantek dalam :) memang cantek lahhh ! ehm. kecantikan seorg perempuan adalah utk yg berhak. utk seorang suami. cik nem0.b0san lahh.asyek ayat niee je.supehape. emm. b0san? tapi itulah kebenarannye. bile aku tg0k se0rang perempuan pakai seksi2. mengghairahkan. or tak tutup aurat.aku rse kesian nye kat perempuan nie. harta dia yg bernilai aset dia yg mahal dipert0nt0nkan begitu shj. murahnye ! sedangkan itu milik kita! bukan utk menjd t0nt0nan mereka yang tak patut. sure. lelaki2 yg tak bertamadun. tak beretika. tak kuat iman. * bukan semua lelaki ye *
 suke utk melihat tayangan free nie. tak ke kite sbg org perempuan rse mcm malu? emm. mcm mne nak ckp ye.ape yg aku rse. rse mcm ya Allah begitu murahkah seorang perempuan hari ini ?! sedihnye. melihat aksi2 wanita hari ini kat tv. mcm mereka bangga utk men0nt0nkan setiap inci tubuh badan yg sgt mahal. walau hanya lengan atau kaki tapi itulah milik kita yg bernilai dan hanya untuk yg berhak. aurat itu. ktakanlah dalam hati "HEY! INGAT SENANG2 K0RANG YG TAH SPE2 NAK TG0K?!! INGAT AKU APE?!" mahalnye kite ini :) cantiknye kite :) lelaki. kalo aku lelaki. bt0l mcm kite slalu dgr. kal0 aku. aku nak yg mseh terpelihara. bukan  c0ver dia dah kne sentuh2. aku taknak. kal0 org da sentuh2. dah tg0k2. ape specialnye aku sebagai suami? emm.itu dari sudut kalau aku lelaki. lelaki yg ingin menghabiskan seumur hidup dgn isteri tercinta. bukan isteri sementara. lelaki yg bertggjwb dgn keluarganye. lelaki yg menyayangi isterinye sepenuh hati. s0. mesti nak kan lelaki mcm tu? aku p0n nak :) kal0 nak lelaki yg bkn utk suami selamenye.suami yg supehape. itulah suami yg tak kesah isterinye mcm mne p0n. terdedah sne sini ke. tak cukup kain ke. dia tak kisah. kal0 dia sayang betul2. dia akan jaga sebaiknye. dia akan jeles ka0 org laen lihat kecantikan yg sepatutnye hanya dia s0rang b0ley tg0k. s0. tutuplah ape yg patut seorng perempuan tutup. kita nie MAHAL taw!  jgan jadi perempuan yg MURAH !

p/s : maaf andai saya terkasar.saya hanya ingin maksud yg ingin saya sampaikan tercapai. tapi saya bersyukur
kalau anda yg membaca ini tidak tutup aurat sepenuhnya. dan anda  terase. alhamdulillah. Allah mseh bg hidayah untuk anda terase. mseh sensitif. kerana jika anda membaca dan tidak terase ape2. emm. parah dah tuhh. wajar bagi seorng muslimah utk terase.kal0 betul dia tak tutup aurat sepenuhnye. kerna dia seorg islam.dan jika anda ingin berubah ke arah lebih baik. berubah lah. jgn takut dgn pndgn org sekeliling. saya tahu sakitnye dipandang pelik. terutama dr keluarga.kawan baik. emm. tapi percayalah dgn ganjaran yg dijanjikan Allah. KUATKAN DIRI ANDA. NOTHING IMP0SSIBLE !
brape lame org nak pndg pelik? takkan selamenye.paling lame maybe 2 hari? biasalah. mnusia akn pndg pelik kalau ada sesuatu yg baru. ingat pelik itu unik (n_n) insyaAllah hatikan kembali tenang~
banyakkan berd0a agar istiqamah. dimantapkan iman dari hari ke hari. : D

5 comments:

  1. terbaik dari ladang

    ReplyDelete
  2. terima kasih sudi menjeng0k :)

    ReplyDelete
  3. saya suka1tahap giga!hee~

    ReplyDelete
  4. saya hrp sy p0n dpt jg diri sy sebaiknye :) d0akan :))

    ReplyDelete

ingin katakan sesuatu?say it ! :)